Servisní sada oleje pro kompresor Eaton Mini Cooper S R53/R52
Popis
ZNÁMKY PORUCHY
Toto je preventivní servisní sada určená k předejití budoucímu selhání součástí kompresoru.
PORUCHA
Pravidelný servis kompresoru je důležitý pro udržení jeho optimálního stavu a prevenci selhání.
Modely Mini Cooper S R53 a R52 jsou vybaveny kompresorem Eaton. Tento kompresor je mazán a částečně chlazen olejem, který se nachází ve dvou oddělených nádržkách uvnitř těla kompresoru. Společnost BMW / Mini nezahrnuje výměnu tohoto oleje ani servis této části do běžného servisního plánu. Nicméně jiní výrobci vozidel, kteří používají stejný typ kompresoru, doporučují jeho servis každých 40 000 mil (cca 64 000 km).
Není neobvyklé, že těsnění kompresoru časem začne propouštět a dochází k úniku oleje. Z tohoto důvodu většina nadšenců doporučuje provádět výměnu oleje každých 40 000 mil, aby byl olej čistý a doplněný – čímž se předchází selhání vnitřních komponent kompresoru. Tyto kompresory patří mezi nejdražší součásti vozidla a i použité jednotky mohou být problematické.
ŘEŠENÍ
Proveďte servis kompresoru svého vozu pomocí naší kompletní sady a předejděte jeho selhání.
Naše komplexní servisní sada obsahuje všechny díly potřebné k provedení úplného servisu kompresoru mimo vozidlo. Jedná se o nejspolehlivější způsob, jak zajistit důkladnou výměnu oleje a kompletní údržbu. Díly byly vyvinuty přímo na základě zkušeností s těmito vozidly, a společně s podrobným obrázkovým i video návodem vám umožní servis provést s maximální jistotou.
Doporučujeme kompresor z vozu demontovat – tento postup považujeme za nejdůkladnější. Díky této sadě vyměníte všechny spotřební díly, těsnění a komponenty, které je vhodné během servisu vyměnit.
Doporučujeme kompresor znovu naplnit olejem mimo vozidlo skrz výpustné zátky. Nedoporučujeme rozebírat tělo kompresoru, protože tím hrozí vniknutí nečistot.
Naše kompletní sada obsahuje následující:
210 ml turbínového oleje. Vyrobeno společností Shell dle norem MIL-PRF-23699G a DEF-STAN91-101. Splňuje a překračuje požadavky společnosti Eaton. Objem postačuje k úplnému doplnění obou nádrží v kompresoru.
Zelené těsnění mezi kompresorem a sací hadicí vzduchu (Victor Reinz), ekvivalent k 11610020836. Netěsnost tohoto spoje a následné úniky vzduchu jsou časté a vedou k nepravidelnému chodu motoru a ztrátě výkonu.
Vitonové O-kroužky (nejvhodnější materiál pro dané prostředí) k nahrazení často poškozených těsnění na výpustných zátkách kompresoru.
Hadice obtokového (bypass) ventilu, značka ASH (při objednávce uveďte, zda se jedná o automat nebo manuál, abychom zaslali správný typ). Ekvivalent k 17511524538 nebo 17517541463. Dodává se se 2 nerezovými úzkými hadicovými sponami nahrazujícími původní spony (11651521321), které nejsou snadno znovu použitelné. Naše spony mají tloušťku pásku 0,7 mm – pokud se tento parametr nezohlední, je montáž hadice obtížná.
Tři úzké nerezové hadicové spony nahrazující původní spony na obou koncích hadice mezi airboxem a škrticí klapkou. 1× navíc pro hlavní sací potrubí (náhrada za 13721491752). Tyto spony musí být úzké, aby správně seděly v montážních drážkách.
Pár Vitonových O-kroužků (nejvhodnější materiál pro dané prostředí), ekvivalent k 11517509186 – pro výměnu O-kroužku mezi přírubou a blokem a mezi vodní pumpou a přírubou.
Vitonové těsnění pro snímač polohy klikového hřídele, ekvivalent k 12147514983. Toto těsnění často prosakuje a při demontáži kompresoru je ideální čas pro jeho výměnu.
60ml stříkačka s dlouhou plnicí hadičkou pro naplnění oleje přes výpustné otvory v kompresoru.
Imbusový klíč 3/16 AF s dlouhým ramenem – není běžně součástí sad nářadí. Nutný pro demontáž výpustných zátkových šroubů kompresoru. Metrové klíče nesedí a mohou způsobit poškození.
Zátka klikové skříně pro měrku oleje, zabraňuje vniknutí chladicí kapaliny do motoru při demontáži vodní pumpy.
Šrouby a podložky k upevnění do předního rámu, které umožňují bezpečnou demontáž chladiče. Podívejte se do našich návodů, kde uvidíte, jak důležité tyto prvky jsou.
Náhradní O-kroužek pro trubici měrky oleje, měl by být vždy vyměněn při demontáži trubice pro přístup ke kompresoru. Ekvivalent k 11437513891.
Náhradní těsnění škrticí klapky, nezbytné při demontáži škrticí jednotky během servisu kompresoru. Ekvivalent k 13547509045.
DOTČENÁ VOZIDLA
BMW MINI Cooper S R53 (2000–2006), včetně modelů JCW
BMW MINI Cooper S Cabrio R52 (2002–2008)
OBSAH DODÁVKY
1× lahvička (210 ml) turbínového oleje. Vyrobeno společností Shell dle norem MIL-PRF-23699G a DEF-STAN91-101
2× Vitonové O-kroužky pro výpustné zátky kompresoru
1× zelené těsnění mezi kompresor a sací hadici vzduchu (Victor Reinz), ekvivalent k 11610020836
1× hadice obtokového ventilu (ASH), ekvivalent k 17511524538 nebo 17517541463
2× úzké nerezové hadicové spony (náhrada za 11651521321)
3× úzké nerezové hadicové spony pro nahrazení 13721491752
2× Vitonové O-kroužky pro vodní pumpu a přírubu (náhrada za 11517509186)
1× Vitonový O-kroužek pro těsnění snímače polohy klikového hřídele (náhrada za 12147514983)
1× stříkačka 60 ml s dlouhou plnicí hadičkou
1× imbusový klíč 3/16 AF s dlouhým ramenem
1× zátka klikové skříně pro měrku oleje
2× šrouby a podložky pro uchycení chladiče při demontáži
1× O-kroužek pro trubici měrky oleje, ekvivalent k 11437513891
1× těsnění škrticí klapky, ekvivalent k 13547509045
PROSÍM UVEĎTE, ZDA MÁTE VOZIDLO S AUTOMATICKOU PŘEVODOVKOU. POKUD ANO, ZAŠLEME VÁM ODLIŠNOU VERZI HADICE OBTOKOVÉHO VENTILU, KTERÁ JE PRO TENTO TYP VHODNÁ.
Video návod
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.